בני ברק

התנגדות נרחבת במועצת לווטו על זייברט: "מיודדים" | חשיפה

I have 275views
מרן הגר"י זילברשטיין בשיחה עם מנחם שפירא, הביע תרעומת שההחלטה על הטלת הווטו התקבלה "ללא דיון והצגת הפרטים לחברי המועצת" • מרן הגרב"ד פוברסקי ליעקב אשר: "אם יש טענות אני יכול לדבר עם זייברט, מיודד עימו. טענות צריך לברר ולא להעצים"
זייברט. צילום: פלאש 90

50 ימים לבחירות המקומיות: חשפנו הערב (ראשון) בתוכנית 'עניין מקומי' בהגשת איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן, כי מאחורי החזית שהוצגה במכתבו של ח"כ יעקב אשר בעניין הטלת וטו על חנוך זייברט לראשות העיר בני ברק, מתברר שחלק מרבני מועצת גדולי התורה של דגל התורה, שנעשה שימוש בשמם, לא רק שלא נשאלו על המהלך, אלא אף מביעים עליו תרעומת רבה. חלק מהרבנים טענו שמדובר בעקיפת מועצת גדולי התורה וניהול העניינים באופן עצמאי.

בשבוע שעבר קרא חבר המועצת מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א למנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפאלית בדגל והביע בפניו עמדה חריפה נגד המהלך ועל ההחלטה שלדבריו התקבלה ללא דיון והצגת פרטים מול כל חברי המועצת, שרבים מחבריה הינם חלק מהנהגת העיר.

בנוסף, אחרי שרה"י מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א שלח מכתב אישי למרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א, מכתב חריג בתוכנו ובחריפותו בו הוא מבקש ממנו להיכנס לסוגיה זו, לאחר שהחלטות המתקבלות הן שלא על דעת כל חברי המועצת וללא התייעצות – מרן הגרמ"ה הירש שנצרך לצאת לחו"ל, ביקש מהגר"י סילמן שליט"א לשמוע את דברי מרן הגרמ"צ, כאשר לאחר מכן עם שובו ייכנס לסוגיה זו.

הרב סילמן הגיע לבית מרן הגרמ"צ ברגמן ושמע ממנו מורת רוח מהנעשה בשם חברי המועצת כביכול ובירור טענות בידי עסקנים ולא כפי שהיה נהוג בדגל התורה בעבר. מרן הגרמ"צ ביקש להבין מה הטענות שהועלו נגד זייברט וכששמע את הנושאים, אמר שאין בהם כדי לפסול את זייברט ומדובר בדברים שצריך ואפשר לפתור.

בתוך כך נודע, כי גם בשיחת העדכון שקיים ח"כ יעקב אשר במעונו של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי שליט"א, הביע מרן הסתייגות ממהלכים של מחלוקת וטען שיש לקיים דיון ושיח ולא לנקוט בצעדים חריפים בניגוד למה שהוסכם. "אם יש טענות, גם אני יכול לדבר עם זייברט, אני מיודד עימו. טענות צריך לברר ולא להעצים", אמר מרן הגרב"ד פוברסקי.

בימים אלו מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין דגל התורה לאגודת ישראל על מנת להגיע להבנות והסכמה על התמודדותו של זייברט כמועמד המוסכם.

//עוד כתבות

כתיבת תגובה